ТЕХНІКИ АРТ-ТЕРАПІЇ
Арттерапія (лат. ars – мистецтво, грец. Therapeia – лікування) являє собою методику лікування за допомогою художньої творчості. Арттерапія сьогодні вважається одним з найбільш м’яких, але ефективних методів, що використовуються в роботі психологами і психотерапевтами.
Можна сказати, що під час сеансів арт-терапії пацієнти отримують важливе послання від власної підсвідомості. Дана методика належить до найдавніших і природних форм корекції емоційних станів. Важливо, що будь-яка людина навіть самостійно, без допомоги фахівця, може займатися арт-терапією. Це допомагає розслабитися і зняти напругу.
У різних країнах існують різні моделі арт-терапії. Дуже важливо відзначити, що дана методика не має протипоказань і обмежень. Вона застосовується майже всіма напрямками психотерапії. Знайшла вона також досить широке застосування в педагогіці, соціальній роботі і навіть бізнесі. Арттерапія будь-якій людині дає можливість виразити свій внутрішній світ через творчість.
В арт-терапевтичній роботі може приймати участь практично кожна людина, незалежно від свого віку. Це не вимагає наявності у нього здібностей до творчості.
Через художні образи наше несвідоме взаємодіє зі свідомістю.
Арттерапія допомагає встановлювати відносини між людьми. За допомогою мистецтва людина не тільки виражає себе, але і більше дізнається про інших. Арттерапія дозволяє пізнавати себе і навколишній світ. У художній творчості людина втілює свої емоції, почуття, надії, страхи, сумніви і конфлікти. Відбувається це на несвідомому рівні, і людина дізнається про себе багато нового.
Арттерапія є хорошим способом соціальної адаптації. Найбільше значення це має для людей-інвалідів. Вони найчастіше дуже сильно соціально дезадаптовані. Їм не вистачає спілкування. Арттерапія дає їм можливість більш активно і самостійно брати участь в житті суспільства. Арттерапія в основному використовує засоби невербального спілкування. Це дуже важливо для людей, яким складно висловити свої думки в словах.
Арттерапія в останні роки набула педагогічне спрямування. У школі вона виконує наступні функції: виховна, корекційна, психотерапевтична, даігностична та розвиваюча.
Учасники курсу набувають знань щодо технік роботи з піском, глиною, фарбами, кольоровим папером, олівцями, тканинами та іншими матеріалами і розвили вміння й навички їх використання при наданні психологічної допомоги (оперативна діагностика емоційного стану, психопрофілактика негативних емоційних переживань, зняття тривоги, підвищення самооцінки, розвиток навичок рефлексії, вміння шукати продуктивний спосіб вирішення конфліктів тощо). Поряд з цим, на тренінгу учасники мають змогу розвити власну креативність та гармонізувати емоційний стан як потенціал для особистісного зростання!
Мета полягає у наданні слухачам знань з основ арт-діагностики та арт- корекції та розвитку вміння застосовувати техніки арт-терапії у практичній психологічній діяльності.
Програма факультативу
№ | Тема | Час |
1. | Арт-техніки: вихідні поняття | 2 |
2. | Застосування мови символів | 2 |
3. | Графічні арт-техніки | 2 |
4. | Арт-техніки роботи з папером | 2 |
5. | Арт-техніки роботи з природними та синтетичними матеріалами | 2 |
6. | Ігрові форми роботи. Лялькотерапія | 4 |
7. | Арт-техніки роботи з піском | 2 |
Разом: | 16 |
Сертифікат
По завершенню тренінгу учасники отримають сертифікат.
Вартість тренінгу
Вартість проходження тренінгу складає 500 грн.
Контактна інформація
Про початок тренінгу можна дізнатися в 205/1 або за тел. 733 7881, 7337871, чи за електронною адресою psihol@uipa.edu.ua.
Ведучий тренінгу – кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології УІПА Нікітіна Оксана Петрівна.